Vi tar hand om din katt med omtanke och kärlek
Inackordering på kattpensionat
Ska du på semester och behöver någon som tar hand om din katt. Vi erbjuder ett modernt kattpensionat att boka för din vän. Med kunnig och erfaren personal kan du känna dig trygg i att vi på ett professionellt sätt tar väl hand om alla katter. Letar du efter kattpensionat är detta ett perfekt djurhotell för er. Vi finns i Lomma med närhet till både Lund och Malmö.
Katthotell med det lilla extra
En vistelse i naturligt upplysta, rymliga och luftiga rum på 2,6 kvm med 2,6m takhöjd. För att skapa en stimulerande vardag är våra rum berikade med aktiveringsleksaker, flertal foder och vattenplatser, fodergömmor, klättermöjligheter, hyllor, klösplatser, boplats och insyn till andra katter om detta fungerar för individerna. Dagsljus gör att lokalen får ett naturligt ljus för katternas välmående. Våra rum ska göra det möjligt för klättring och utforskning där kisarna kan få sträcka på benen.
Mat för de bästa
Hills bjuder på torrfoder från vår butik. Önskar du ditt egna foder tar du med foder så att det räcker hela vistelsen för era katter. Du kan även välja att beställa foder vid bokningen. Vi serverar gärna dagligen snacks och nyttigheter efter era önskemål. Vi har ett brett utbud att erbjuda och valmöjlighet efter dina önskemål. Vi försöker att servera foder och snacks på ett för individen utmanande och stimulerande vis.
Kloklippning och spa
Vi klipper gärna dina katters klor vid behov. Boka gärna in kloklipp i er vistelse så löser vi det under tiden vi har din katt hos oss.
Med omtanke och kärlek för alla djur
En dag på vårt kattpensionat
När solen går upp på katthotellet vill vi gärna göra det bästa för våra katter, allt för att de ska få en lugn och trygg miljö. Tveka inte att fråga om du har frågor eller speciella önskemål.
Schema för dagen
Vi ser till din vän minst 2ggr/dygn. Vi rengör vattenskål/flaska och fyller på dessa, kontrollerar behovet av mat och fyller på efter behov. Rensning av kattlådan sker med jämna mellanrum.
Dagens snacksbuffet serveras och aktiveringsleksaker fylls på för alla katter. Städning sker varje dag och en komplett storstädning vid behov. Vi utför dagligen en okulär hälsostatus samt ett litet samtal med vännen varje gång vi gör vår tillsyn.
Alla tilläggstjänster utförs efter schema/journal tillhörande djuret enligt bekräftad bokning. Tiderna då tjänsterna utförs kan variera under dygnen men utförs preliminärt morgon och eftermiddag. Med våra djurvänner på ZooGiganten blir det gärna en chans för att ditt djur får lite extra uppmärksamhet.
Kloklippningar, aktiveringar och annat spektakel utförs vid varierande tidpunkter.
Säkerhet
För djurens trygghet finns modern utrustning för larm, övervakning, brand, goda hygieniska rutiner vid incheckning och under vistelsen samt ID-kontroll vid avhämtning.
Entre vid ankomst är försedd med övervakningskamera, RFID ankomstsystem samt larm för att försäkra att djuren på dagiset är säkra. På kattpensionatet kommer inga obehöriga människor in under vistelsen.
Brandsystem och rutiner är etablerade med brandvarnare, flertalet släckare, uppringningssystem för jourhavande, och flera utrymningsvägar.
Utcheckning av djuren måste ske av ägargodkänd person vid uppvisande av godkänd identifikation. Är personalen i tvivel lämnas inte djuret ut om informationen inte stämmer överens.
Bra att veta
Om ditt djur äter annat foder än det vi erbjuder så är det viktigt att ni tar med er foder hemifrån och att ni får med er rätt mängd så vi inte står utan foder till ert djur. Om er katt ska bo hos oss så är det viktigt att katten är vaccinerad och att ni har med er vaccinationsintyg som ni kan visa upp för personalen på hotellet.
Ta gärna med er en kopia på försäkringspapper på er katt om den är försäkrad så vi kan ha en kopia under vistelsen om olyckan skulle vara framme.
Tänk på att vi INTE tar emot sjuka eller skadade djur. Skulle ditt djur bli sjukt precis före inbokad vistelse på vårt kattpensionat så rekommenderar vi att ni ringer till vår personal på hotellet och rådfrågar hur ni ska göra,
Personalen når ni på telefonnummer
072 – 508 32 00.
Vanliga frågor
Det kan vara bra att ha något som katten känner igen och där finns gott om plats i rummet för att lämna t. ex transportboxen eller om din katt har en leksak som den tycker om.
Ja, du måste lämna intyg på att din katt är vaccinerad mot Kattpest och kattsnuva. Trots våra goda rutiner finns alltid risker.
Nej, men du undviker onödiga kostnader utifall olyckan är framme. ZooGiganten ersätter inte kostnader för sjuka eller skadade djur.
Nej, alla djur får sitt helt egna rum, förutom om det då inte är dina egna katter. Var bara säker på att katterna alltid fungerar bra ihop. Men det finns alltid möjligheter för djuren att se varandra om båda önskar detta då de kan berika varandras vardag.
Ta med egen kattsand eller köp den i vår butik när du bokar, till ett reducerat pris. Eftersom katter är känsliga för vilken sand de använder, är det viktigt att vi använder den kattsand de är vana vid. Vi har ett dedikerat utrymme där vi förvarar kattsand och andra tillbehör. Om du väljer att köpa kattsand vid bokningstillfället, ser vi till att allt är förberett inför er vistelse.
Hills sponsrar oss med kattfoder. Om du föredrar andra alternativ, kan du ta med eget kattfoder, köpa det i vår butik, eller beställa det vid bokning till ett reducerat pris. Om vi har det kattfoder du önskar i vår butik, kan du lägga till det i din bokning till ett förmånligt pris. Vi ser till att allt är förberett innan din ankomst.
Priser
Betalning
Sker online vid bokningstillfället. Alla dagar och tjänster betalas med 100% bokningsavgift vid inackorderingen. Priser gäller per natt. Övriga kostnader kan tillkomma efter ö.k. och debiteras i butiken. Förskottsbetalning p.g.a. tidigare uteblivna gäster.
Städ & saneringsavgift
Förberedelser avstädning, saneringsarbete.
Kattsand
Egen kattsand 0kr
Valfritt från butik, vid onlinebokning, val sker under bokningen.
Foder
Hills torrfoder 0kr
Eget foder 0kr
Kloklipp finns som tillval vid bokning.